De Veldhovense Mondharmonica Vereniging VMV is in 1985 opgericht in Veldhoven. Onder leiding van dirigent Ton Speeks spelen zij in orkestverband op de chromatische mondharmonica, aangevuld met basmondharmonica en akkoordmondharmonica. Het repertoire van het orkest bestaat onder andere uit meezingers, filmmuziek, jaren 60-70 hits, licht klassieke muziek en kerstliederen.
Het orkest bestaat uit zo’n 13 leden. De vereniging heeft de keuze gemaakt om alleen mondharmonica's te spelen zonder begeleiding door andere instrumenten. De mondharmonica ‘familie’ bestaat namelijk uit bas-, chromatische en akkoordinstrumenten, die zoals in een koor of elk ander orkest, meerstemmig kunnen spelen.
Zij verzorgen optredens bij bedrijven (jubilea, kerstmis), bij feesten (bruiloft, Abraham), braderieën zorginstellingen en verder bij bijna iedereen, die ons daarvoor uitnodigt.
Ook vinden zij het plezierig om samen met andere muziekverenigingen op te treden.